Ce-i trece prin cap lui Google atunci când îl întrebi ce e lerul

Ce arată Google dacă îl întrebi ce e lerul?

Ce arată Google dacă îl întrebi ce e lerul?

Constat că foarte multă lume caută în această perioadă să afle „Ce e lerul?” şi că Google afişează, ca al doilea răspuns, după definiţia din DEX, un articol de pe blogul meu. E drept, am făcut câteva minime cercetări în urmă cu trei ani, am publicat acel articol (Ce e lerul? Leru-i ler), care a adus câteva comentarii, unele foarte-foarte interesante, a generat alte câteva articole pe diverse bloguri, dar problema, iată, nu e tranşată definitiv. Am zis să menţionez.

NOTĂ. Principalele concluzii ale articolului-vedetă:

  • un vechi cuvânt slav, lel = zeul Cupidon (Miron Costin, M. Gaster si Al. Cihac),
  • cuvânt latin inspirat din numele împăratului Aurelian (Dimitrie Cantemir, Petru Maior, Gh. Sincai, C. Saulescu, At. Marienescu, G. Missail, Gr. Toeilescu si A. D. Xenopol)
  • îl reprezintă pe Lar al saturnaliilor romane (I. G. Sbiera)
  • ler = Jupiter Liber, “Jupiter Daruitorul” (Ar. Densusianu)
  • ler provine din Lar Dominus (B.P. Hadeu)
  • etc. (găsiti un articol interesant scris de pr. Ion Ionescu, care desfiinţează ideea că Regele Lear al lui Shakespeare şi-ar fi vârât coada în lerul nostru cel de toate colindele şi face o demonstraţie lingvistică în favoarea ideii că ler vine de la aleluia).
Etichete: , ,

One Comment to “Ce-i trece prin cap lui Google atunci când îl întrebi ce e lerul”

  1. -Interesan articolu tau , am dat iama pe google sa vad , de si am ris prima data cind am vazut articolul pe READER , apoi am zis hai sa vad , chestie tare .

    Apreciază

Lasă un comentariu