Prima zi de şcoală

Este cineva dintre voi care nu-şi mai aminteşte prima zi de şcoală?
Reformulez: este cineva dintre voi care-şi mai aminteşte prima zi de şcoală?

M-am pus pe scotocit prin memorie. Greu, foarte greu. Pot să-mi imaginez cum a fost prima zi de şcoală, dar nu mai ştiu cum a fost. Singura amintire pe care o am (dar nu sunt 100% sigur că nu e amintirea vreunei fotografii sau că nu cred eu că asta e o amintire) este aceea că am intrat într-o sală de clară aflată la parterul Şcolii generale nr. 3 din Hunedoara, încolonaţi doi câte doi, urmând-o pe doamna (atunci i se zicea tovarăşa) învăţătoare.

Era o femeie bine făcută, cu o aluniţă măricică pe un obraz, care mi se părea foarte bătrână (estimez acum că avea cel mult vreo 40 de ani, că era mai tânără decât sunt eu acum). Cred că ea mi-a indicat unde să stau, în prima bancă, pe mijloc, alături de Angela, o fetiţă brunetă, cu ochelari şi cu părul lung.

Era o bancă din lemn, genul pupitru, îngustă, uşor înclinată, cu o parte orizontală (la capătul de sus) îngustă, având un orificiu la margine (pentru călimară, cred). Pe bancă erau două manuale: unul de Aritmetică şi un Abecedar cu coperţi groase, din carton. Abecedarul, aveam să constat ulterior, era excelent la bătăile din clasă; dacă reuşeai să plasezi o lovitură în creştetul capului adversarului îl scoteai pe margine câteva minute!

Mi s-a părut foarte special faptul că, la plecarea acasă, am putut să pun cele două cărţi în ghiozdanul meu din piele, care m-a ţinut până în clasa a IV-a, şi să le iau cu mine acasă. Am citit din ele până noaptea târziu, mult timp după ce ai mei îmi dăduseră stingerea.

Vă întreb: voi aveţi amintiri certe din prima zi de şcoală?

22 comentarii to “Prima zi de şcoală”

  1. imi amintesc de emotiile primei zile de scoala. eram cu prietenele de la bloc, de altfel colege de generatie. aveam un ghiozdan din acela cu doua bretele de pus pe umeri, pentru prescolari.
    am fost impreuna cu mama si matusa, deh, era un eveniment important. aveam niste emotii mari de nici nu stiam cum ma cheama. nici nu stiam in ce clasa voi fi.
    ne inghesuiam cu totii la careu facand sir, doi cate doi.
    imi amintesc si de buchetul de crizanteme destinat invatatoarei. momentele acestea au fost reimprospatate si de o fotografie facuta in acea zi. eram cu bentita pe ochi :)) si tare amarata :))

    Apreciază

  2. Eu imi aduc aminte din prima zi de scoala ca baiatul langa care ma asezase doamna invatatoare plangea de mama focului cand au iesit parintii din clasa. Nu intelegeam de ce plange 😀

    Apreciază

  3. Un lucru imi mai amintesc foarte clar,si nu din prima zi de scoala . Pentru un 9 primit la desen, am plans o zi intreaga !? De ce !? Desenasem brazii cu crengile ridicate spre cer si nu aplecate spre pamant,asa cum era „normal” stiut !?

    Apreciază

  4. Aha, ţin minte că nu era pregătită clasa noastră pentru a ne primi aşa că am ajuns noi cei pitici în laboratorul de bio unde pe lângă că eram noi toţi speriaţi ne-am trezit şi cu-n schelet în faţă.:)))
    Ehhh!
    Un an cât mai bun şcolerilor tăi.:)

    Apreciază

  5. Sunt prea tanar inseamna, imi aduc aminte si de primul coleg de banca. Am fost printre putinii care n-au plans in prima zi, eram viteaz de mic. 🙂

    Apreciază

  6. Imi aduc aminte ce frica mi-a fost sa raman singur in clairea aceea , alaturi de copii pe care nu ii cunosteam si lasat in grija unei doamne care desi draguta, nu stiam ce hram poarta. A fost poate cea mai terorizanta zi din viata mea….

    Apreciază

  7. Imi amintesc cu drag de mai multe prime zile de scoala. Clasa a I-a cred ca este traumatizanta pentru toti picii, insa, an dupa an am prins gustul inceputului de scoala, pentru ca era cam singura zi in care nu faceam ore… 🙂 Mi-a placut asa de tare incat dupa ce-am terminat clasa a XII-a si am luat la facultate, inainte sa plec la studentie am mai fost o data, pentru ultima data, la inceperea anului scolar la liceul unde-mi tocisem coatele patru ani… 🙂

    Apreciază

  8. :)) si eu am mai muti ani decât „Tovarasa” ta de atunci, dar ceva-ceva tot îmi mai amintesc! http://vis-si-realitate-2.blogspot.com/2011/09/parfumul-primei-zile-de-scoala.html
    Cu toate ca am facut generala în Sibiu, parca te vad, cel mai tare la dat cu Abecedarul :))
    Acum îmi explic eu de ce ai ales meseria pe care o ai 😉 Te-ai jucat cu Abecedarul iar acum te joci cu literele, dantelezi cuvintele…

    Apreciază

  9. Singura amintire certă e că am stat în prima bancă cu o fată care ulterior va fi cea mai mare dezamăgire a mea în materie de prieteni…

    Apreciază

  10. tare.e o postare scrisa cu simt de raspundere.bravo. tine-o tot asa.

    Apreciază

  11. nu stiu zau cum cineva si-ar mai putea aduce aminte de prima zi de scoala

    Apreciază

Lasă un comentariu