Soţul mamei copilului

Stimaţi participanţi la concursul de proză arhiscurtă Codul Bunelor Mamifere (CBM), iată mai jos tema primei etape:

Art. 414
Prezumţia de paternitate
(1) Copilul născut sau conceput în timpul căsătoriei are ca tată pe soţul mamei.
(2) Paternitatea poate fi tăgăduită, dacă este cu neputinţă ca soţul mamei să fie tatăl copilului.

Deadline: 25 sept 2011, 12.00. Baftă!

OBSERVAŢIE. Am decis ca jurizarea PA-urilor să se facă, totuşi, exterior. În Pahico. Detalii, aici. Sper să fie OK pentru toată lumea.

Mai jos, PA-urile

Un om de nimic LePetitPrince
Pitic cum sunt, mult timp am crezut ca eu n-am tata ca toti copiii, sau, cel mult, am si eu undeva in lume, o jumatate de tata. M-am obisnuit cu acest gand, chit ca maica-mea ma tot zgandare sustinand ca domnul Separache e tatal meu. Cum as putea s-o cred? Domnul Separache e o prajina de om de doi metri pe cand eu am 90 de cm cu tot cu bocanci – piticii poarta tot timpul bocanci. Despre domnul Separache, unii spun ca e un om de nimic. Altii spun ca e un pitic de om si asta imi cam da de gandit.

Dilema Carmen Negoiţă
Lacrimi grele curgeau pe obrajii Sarei, ce încerca printre sughiţuri să povestească. Suspinele o făceau să-şi înghită cuvintele, lăsând frazele suspendate în aer fără început şi fără sfârşit, doar cu multe semne de întrebare. Avea de scris o compunere despre tatăl ei. Era singura care nu scrisese încă nimic. Îi era teamă să nu ia o notă mică şi încerca să-i explice doamnei învăţătoare că, dacă ar fi scris despre mama, în mod sigur ar fi avut ce scrie. Are acasă două. Căsătorite. Una cu cealaltă.

Articolul 414. Prezumtia de paternitate Ion Toma Ionescu
Ce minuni face şi Dumnezeu. Nu-i bine să te pui cu puterea lui! Nu ţine minte de când nu mai călcase-n biserică. Zi de zi servici şi cârciumă, cârcumă şi servici. Acu, fu musai cu pruncul… Că ieşi ăla micu, ca tuciu. I-am zis astă vară, stai locului nu te mai perpeli goală în fundul curţii prin foc. Da ce muierea te-ascultă? Nu şi nu că-i e ruşine să se dezbrace brânză cum e în cabinetul doctorului Zaib. I-a intrat bronzul sub piele. Cică după ce-l bagi în cazan la botez, se mai spală copilul.

Cu capul de pereţi injineru’
Stătea cu Noul Cod Civil în mâini, cu fruntea lipită la răstimpuri de peretele din cameră şi striga: „Copilul născut sau conceput în timpul căsătoriei are ca tată pe soţul mamei”. Nefericitul se căsătorise în urmă cu 7 luni şi acum se trezise cu un plod pe cap. Stia că nu e al lui şi se simţea trădat. -Târâtura naibii, mi-a făcut-o, îşi spuse printre dinţi în timp ce continua să se dea cu capul de pereţi.
-Ah stai, nu e totul pierdut, trebuie să-mi sun avocatul.
-Alo, Andrei?

Mărturisiri picante MeetTheSun
De mic am crescut cu mama în dreapta și cu tata în stânga. Cică așa e rânduiala. Mama e destul de rotundă, tata e lunguieț și rotofei. Eu am rămas mic și subțire. Bine măcar că suntem toti trei roșii! Copilăria? Plină de aventuri cu inundații săptămânale și căldură ca la nebuni! Acum sunt aproape mare, iar de la toamnă voi fi pe cont propriu. Dacă ar fi să-i cred pe oameni mama e gogoșar, tata capia, iar eu – ardei iute. Habar n-am ce înseamnă asta, dar parcă văd că nu nimerim în același borcan!

Prezumţia de paternitate Lady A
Asculta discutia alor sai cu urechile ciulite. Din cand in cand vocea grava a tatalui urca in tipete gatuite. Nu intelegea ce se intampla, dar frica incepuse sa-i stranga inima. Nu semanau cu mami si tati cei doi. Doi necunoscuti care se incaierau pe ea.
– Si e al meu copilul sau nu?
– Nu mai stiu cand, cum s-a intamplat! De ce nu ma crezi? E al tau! Nu lua in seama ceea ce ti s-a spus!
– Maine mergem la analize!
– Dar e al nostru!
– De ce? Pentru ca s-a nascut in timpul casatoriei?!
Copilul plangea.

Pilula roşie Ion Toma Ionescu
Criză, an electoral, nu sunt bani, cum câştigi voturile? Sondaje, dezbateri si nimic. Hotărâră brainstorming. Ponta, pe bileţel: Cu legi. Crin: Cu idei. Şi conservatorul lui Voiculescu, zi-i să-i zic: Cu femei… şi timid: Prindem în platformă, Programul de accelerare a dezvoltării fătului.(…) Câte femei nasc la şapte, la şase luni de la căsătorie?! S-a mai văzut… S-ar rezolva o situaţie. N-ar mai explica soţului plecat de cinci luni, de ce s-a grăbit copilul. S-a înscris şi-a luat pilule. Ponta prinzând-o din zbor: Facem pilula roşie.

vecinii băscuț patranoiudana
Marin se privea în oglindă, cu gândul la vecinii Băscuț. Oacheșul Vasile o cunoscuse pe Mariana cu ochii „ca tăciunele” la o cumetrie. La vreo șase luni, li se născu „prințișorul”: un băiețel rotofei, cu ochi verzui. Apoi Vasile plecă la lucru pe-afară. Se întoarcea acum, după un an și patru luni, dornic să-și cunoască al doilea băiețel. Prâslea Băscuț, lung, alb-ca-neaua, cu un smoc cânepiu în creștet, abia împlinise 10 zile. Marin își aranjă freza blonzie în oglindă și se grăbi spre serviciu.

Familia mea (Compunere) Leo
Tatăl meu nu e tatăl meu, e soţul mamei mele. Tatăl meu adevărat e şi tatăl lui Dănuţ, dar nu şi soţul mamei mele. Asta înseamnă că tatăl lui Dănuţ e şi tatăl meu. Şi soţul mamei lui Dănuţ. Mama lui Dănuţ nu e mama mea, e mama lui Dănuţ şi a lui Ionuţ. Tatăl meu adevarat nu e tatăl lui Ionuţ, e doar tatăl meu şi-al lui Dănuţ. Ionuţ are alt tată, cel adevărat. Despre el nu ştiu nimic. Dar aş putea să vă spun câte ceva despre mama lui, soţul mamei lui, chiar despre fratele lui. O familie fericită.

“Frustrări PAterne” LeeDeeP.
Tudose stă pe bancă, în parc și-și privește plin de compătimire, băiatul. Se gândește la vremurile bune, pe care le-a trăit el, după ce părinții s-au despărțit și mama s-a recăsătorit o dată și tata, de vreo trei ori, iar de ziua lui se lăfăia printre nenumăratele daruri primite de la cei doi tați și de la cele câteva mame… Dar acum, când nevastă-sa bagă divorț, ca să se căsătorească cu iubirea tinereții ei, băiatul lui n-o să mai aibă același noroc, c-a apărut treaba cu „soţul mamei copilului”!

Dintr-o suflare Calin
Era măricel, făcuse deja primii paşi (mergea binişor), vorbea de timpuriu, alcătuia propoziţii, ştia, în orice caz, să ceară mâncare, apă, să spună că-i place un lucru sau că nu-i place altul, în fine, era un băieţel dezvoltat normal, cu o copilărie fericită, care râdea frumos, cu gropiţe în obrăjori (avea un râs molipsitor) şi, totuşi, uneori, fruntea i se încrunta, ochii i se umpleau de lacrimi, vocea i se gâtuia, dar tot nu reuşea să-l strige pe taică-său, pur şi simplu nu putea pronunţa dintr-o suflare „Soţul mamei copilului!”.

Amintiri fragmentate O Carola
Nu mai ţin minte când ne-am căsătorit prima dată. Ştiu că eram în luna a doua şi vroiam să aibă şi un tată pruncul ăsta. L-am descoperit pe Gheorghiţă beat în cârciuma din colţ. M-am plimbat puţin pe lângă el şi a doua zi eram deja căsătoriţi. După şapte luni a apărut Bindeu. Soţul-tată a băgat divorţ dar l-am convins că ne cunoaştem de o viaţă aşa că ne-am recăsătorit. Bindeu e blond cu ochi albaştrii. Tot timpul se uită la soţ şi se întreabă: “Dar tata cine e?”.
Gheorgiţă bea. Bea de fericire.

Justitia di vina dragoselu
In fata sa stau in rand grefiera: bruneta, cu ochi verzi, cu forme obraznice ce amintesc de legendarele amazoane, zambind usor distrata; apoi copilul cu par galben ca spicul, cu pielea ca laptele si ochi albastri ca marea, in fine, frizerul, cu ten masliniu si sprancene negre si stufoase unite la radacina nasului. Cel din urma, cap de familie rusinat si banuitor, isi cauta dreptatea in fata acestui judecator cu trasaturi germanice, renumit pentru impartialitate si pentru aventurile din tinerete.

Fix 500
Un om de nimic (LePetitPrince)
Dilema (Carmen Negoiţă)
Mărturisiri picante (MeetTheSun)
vecinii băscuţ (patranoiudana)
Familia mea (Leo)
Frustrări PAterne (LeeDeeP.)
Amintiri fragmentate (O Carola)
Justitia di vina (dragoselu)

52 Responses to “Soţul mamei copilului”

  1. Cand ai spus ca o sa fieofertnt, nu m-am gandit c-o sa fie chiar atat de ofertant… Am citit un milion de povesti in astea doua randuri… 😆

    Apreciază

  2. Mi-am facut si o pagina de PA unde am dat de stire despre noul concurs (v, jhos de tot )
    http://zbateri.blogspot.com/p/proza-arhiscurta.html

    Apreciază

  3. Cred ca ar trebui sa-i cerem parerea si lui Ilarion.
    Sigur are o perspectiva suprarealista!

    Apreciază

  4. DILEMA

    Lacrimi grele curgeau pe obrajii Sarei, ce încerca printre sughiţuri să povestească. Suspinele o făceau să-şi înghită cuvintele, lăsând frazele suspendate în aer fără început şi fără sfârşit, doar cu multe semne de întrebare. Avea de scris o compunere despre tatăl ei. Era singura care nu scrisese încă nimic. Îi era teamă să nu ia o notă mică şi încerca să-i explice doamnei învăţătoare că, dacă ar fi scris despre mama, în mod sigur ar fi avut ce scrie. Are acasă două. Căsătorite. Una cu cealaltă.

    P.S. La mine au ieşit fix 500. 🙂 Toate cele bune, Călin! Ne mai auzim după 12 octombrie.

    Apreciază

  5. Pentru a nu gresi, numarul de semne admis(500) poate fi verificat usor cu ajutorul Adevarului de Bucuresti !? Si acolo, comentatorii la articole au numarul de caractere limitat( 800) dar, fara aliniat. Introduci textul(nealiniat) si, cu fiecare litera iti apare numarul semnelor admise!?
    Io,cu semnele m-am incadrat(494) dar, n-a fost proza arhiscurta !? This is it! Exceptia intareste regula.

    Apreciază

  6. Hola muchachos i muchachitas:))) sau ceva de genul, iata-ma-s
    http://www.injineru.ro/2011/09/cu-capul-de-pereti/
    Bafta tuturor

    Apreciază

  7. Iata si propunerea mea… picanta, de 500 fix sper eu:

    Mărturisiri picante
    De mic am crescut cu mama în dreapta și cu tata în stânga. Cică așa e rânduiala. Mama e destul de rotundă, tata e lunguieț și rotofei. Eu am rămas mic și subțire. Bine măcar că suntem toti trei roșii! Copilăria? Plină de aventuri cu inundații săptămânale și căldură ca la nebuni! Acum sunt aproape mare, iar de la toamnă voi fi pe cont propriu. Dacă ar fi să-i cred pe oameni mama e gogoșar, tata capia, iar eu – ardei iute. Habar n-am ce înseamnă asta, dar parcă văd că nu nimerim în același borcan!

    Apreciază

  8. Prezumtia de paternitate!

    … deocamdata! cred ca mai urmeaza…

    Apreciază

Trackbacks

Lasă un comentariu