Din Pantelimon în Amazon – opere complete

pe-bustean

Liana Oprea, pe care o consider amică fie şi numai fiindcă am vorbit (constructiv) zi de zi, timp de aproape trei săptămâni, a încheiat jurnalul călătoriei sale de două luni şi jumătate, cu rucsacul, prin America de Sud. Finalul a fost un pic cam abrupt, sunt sigur că mai are marfă de încă vreo 7-8 episoade pline.

Oricum, Evz a publicat 16 episoade pline, scrise excelent (cine mă cunoaşte ştie că sunt foarte pretenţios cu scrisul altora!) şi foarte foarte multe fotografii. Vă invit să citiţi jurnalul cap-coadă şi sper ca Liană să aibă timp să adune toată povestea într-o carte. În final, trec aici ultimul fragment din ultimul episod:

„Aşa am ţinut-o până la Bucureşti, perpetuă câştigătoare a loteriei controalelor aleatorii, şi excepţie nu a făcut nici poliţia de pe aeroportul Otopeni. N-am putut să mă supăr pe ei. Mă simţeam prea bine. Şi n-aveam marijuana în rucsac. Nici coca. Ce adusesem eu cu mine din America de Sud, ei nu aveau aparate să detecteze.”

NOTĂ. M-am gândit cât de greu mi-a fost să găsesc jurnalul amazonian al lui Alin Fumurescu, aşa că vreau să va fac căutarea mai uşoară. Iată, mai jos, aici lista celor 14 episoade ale Lianei. Lectură făină!.

1. O româncă prin jungla amazoniană
2. Rio de Janeiro, nimic periculos
3. Brazilienii, când nu au ce face, cântă
4. Tatuaje în Golful Tuturor Sfinţilor
5. Favelele din Fortaleza
6. Locul în care, atent la el, uiti de tine
7. Belém, oraşul de pe axa cauciucului
8. 250 de oameni pe Lebăda Albă
9. Let’s rock and roll, Jesus, baby
10. Şlagărele româneşti ajung în Amazonia
11. Clandestini la frontiera fatală
12. Orasul plutitor care înghite copiii
13. Peruanii, mai nepunctuali decât românii
14. De la Mazán la Santa Clotilde, cu „rapida”
15. Opt zile în satul de pescari Ayampe
16. Poveste fără sfârsit

casa2

Si pentru a-i da lui Fumi ce-i al lui, iaca, adun aici si episoadele povestirii lui amazoniene.
Asadar:

1. În sfârsit, la portile Amazonului
2. Ultima noapte în civilizatie
3. Tablouri din junglă (I)
4. Tablouri din junglă (II)
5. Tablouri din junglă (III)

7 Responses to “Din Pantelimon în Amazon – opere complete”

  1. …multzam, caline! dar trebuie sa recunosc spasit – al Lianei e mai bine scris (eu mai sper sa apuc sa-l refac:)

    Apreciază

  2. Inainte de a pleca spre Europa, Pablo mi-a re-facut cunostinta cu poezia, daruindu-mi El Libro de Barro y Otros Poemas, de Blanca Varela. Cand am revenit, si Pablo mi-a scris prima oara, am tot amanat sa ajung la linkul pe care mi-l trimisese, Altazor al lui Vicente Huidobro, pentru ca simteam ca imi lipseste atentia. Pana in seara asta. Si mi se pare ca se potriveste si aici, la calin:
    http://www.vicentehuidobro.uchile.cl/altazor.htm
    daca nu intelegem unele cuvinte, e suficient sa le simtim sonoritatea. Io una asa am citit El Libro de Barro.

    @alin: multumesc:) noi suntem doar mesagerii. si cred ca povestindu-ne povestile, doar ne golim cumva de ele ca sa putem face loc pentru urmatoarele.

    Apreciază

  3. @ Alin, ideea nu e sa facem vreun clasament, ideea e ca doi romani talentati si-au facut damblaua prin cele locuri si au avut bunavointa sa ne spuna si sa ne arate si noua ce au vazut pe acolo. Asta mi se pare extraordinar mie, hunedoreanului care statea noaptea pe coclauri ca sa prinda la un TV Sport sarbii sau ungurii pentru cate un meci „cu pureci”. E un „deci, se poate” fabulos si optimist.

    @ liana± multumesc pentru Altazor. Si pentru tot ceea ce n-are cum sa se traduca in beri.

    Apreciază

  4. hunedorean asadar;) no ni ma, ca io-s juma de moatsa, din Poiana dintre Abrud si Campeni, de la mama.
    daca si Alin e inca prin bucuresti, ce ats zice de o bere, din alea fara subtitrare?

    Apreciază

  5. …din pacate nu sunt:( Poate la anul… (In schimb sunt din Brad:)))

    Apreciază

Trackbacks

Lasă un comentariu