Vedere din Bucureşti. Ce se află în spatele unui magazin online

scari21

Scări şi scaun la intrarea într-un magazin online destul de vestit din Bucureşti. Foto (cu telefonul): Călin Hera

Atunci când spui magazin online te gândeşti la tehnologie, internet, viteză, promptitudine, calitate, modernitate. De acord, trebuie să ai măcar o fărâmă de gând-alertă („dacă-i ţapă?”), asta mai ales dacă eşti din Bucureşti. Mânat deci de aceste gânduri, te uiţi la poze, citeşti despre, dai câteva click-uri ca să alegi ceea ce crezi că îţi trebuie, faci comanda.

Dacă ţi-e OK să aştepţi până vine livrarea e în regulă, te întâlneşti la un moment dat cu un curier şi gata. Dacă te grăbeşti, îţi notezi frumos adresa depozitului sau a magazinului online ‘în carne şi oase” şi te duci într-o dimineaţă la locul cu pricina, să ridici ce-ai comandat şi crezi că nu găseai la mall atât de bun şi atât de ieftin.

În cazul în care recurgeţi la a doua variantă, fiţi pregătiţi
să vă întoarceţi în România de acum 20 de ani. Sau 25. Nu spun că e o regulă, dar în multe cazuri e o diferenţă inimaginabilă între infrastructura online şi cea offline. Site-ul poate arăta minunat, ultimul răcnet. Investiţia în el e rezonabilă, o poţi duce. În schimb, depozitul/magazinul, atât cât nu e la vedere, ajunge uneori să arate jalnic. Cumplit. Partea proastă apare atunci când îl scoţi la vedere. E ca şi cum ai chema televiziunile să le arăţi, exchibiţionist, gunoiul de sub preş.

scari11

Scări la intrarea în sediul / depozitul unui magazin online din Bucureşti. Foto (cu telefonul): Călin Hera

Mie mi-a adus un sentiment de disconfort, ca să mă exprim aşa. Dacă nu aş fi avut nevoie de ceea ce comandasem, pur şi simplu nu aş fi îndrăznit să intru în clădirea cu pricina (dar am făcut armata 🙂 ). Am urcat scările din fotografii aproape cu teamă.

Supriza a venit de la oameni. Am întâlnit oameni incredibil de cumsecade în acel magazin online. (Sună atât de ciudat atunci când scrii online alături de fotografiile astea!). Probabil că doar datorită lor afacerea merge, oricât de mult sclipici ar fi pe site şi oricât de bune ar fi produsele. Dar scheletul din dulap va ieşi la un moment dat afară, cu zgomot. Şi asta nu-i va face bine afacerii. Cam ce produse luate din acel loc credeţi că aţi putea folosi fără să aveţi o grimasă?

 

P.S. Puteţi să vedeţi acest articol ca pe o pledoarie în favoarea publicităţii, reclamei, comunicării, fie că sunteţi politicieni, oameni de afaceri, oameni de bine. Interfaţa contează enorm. Degeaba ai sufletul mare, respectiv produsele excelente, bio, mio, bilio, dacă nu ajunge să le vadă nimeni. Da, de acord, sclipiciul nu ajută să păcăleşti prea mulţi clienţi, dar fără el nu mai vorbim de clienţi şi nici de afacere. Magazin online să fie, dar să ştim şi noi!

Anunțuri

5 comentarii to “Vedere din Bucureşti. Ce se află în spatele unui magazin online”

  1. Caline,
    Depinde ce cumperi online. Daca ai cumparat ceva care mu se maninca proaspat, cui ii pasa de depozit , in fond magazinul online are preturi mici toai ca nu platesc chirie mare pe spatiile de depozitare.daca insa ai comandat briose…situatia se schimba, sunt de acord ca vrei sa stii daca depozitul are sobolani…:)

    Apreciază

    • Deci, dacă e vorba de alimente, trebuie să fie un depozit mai de Doamne ajută, dacă nu, atât cât să nu plouă înăuntru. Oare pe acolo pe unde eşti tu cum e? Sunt curios.

      Apreciază

      • Ce sa zic, aici in zona asta are Amazonul baza. Amazon foloseste depozite gigantice gen big box cu o armata de oameni si chiar roboti care impacheteaza de zor pachete toata ziua, mai ales acum de sarbatori. Am auzit ca mai nou livreaza si produse alimentare dar nu stiu cum arata depozitul lor, nu are nimeni acces acolo doar din curiozitate, paote doar presa daca ceva in neregula s-a semnalat. Sunt surprins ca magazinul ala online din Bucuresti te-a lasat sa iti bagi nasul acolo … Le-ai spus ca esti ziarist ? 🙂

        Apreciază

        • Am fost client, am ridicat ceva de la depozit. Nico chestie jurnalistică la mijloc. De aceea nici nu am precizat despre cine e vorba.

          Apreciază

        • Acolo nu se practica delivery ? De sarbatori chiar ar trebui sa fie free delivery, mi se pare ciudat ca trebuie sa mearga clientul sa-si ridice marfa de la magazinul online, de obicei te duci sa ridici marfa cind magazinul are si desfacere cu amanuntul. E ciudat sa primesti clientul la depozitul nepregatit pentru asta. As zice lipsa de respect fata de client, daca e sa fiu carcotash… asa gindesc eu in chestiunea asta.

          Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: