Raport despre blogosferă. Lumea lui Maya (primul blog culinar de care am dat eu)

maza1

Blogul Mayei

Atunci când am început povestea cu blogăritul (în urmă cu aproape şase ani) m-am uitat şi eu în jurul meu, ca tot omul. Nu mă întrebaţi de ce, că nu ştiu răspunsul, dar unul dintre primele bloguri pe care le-am văzut a fost cel al Mayei. Un blog culinar, care a devenit pentru mine reperul blogurilor culinare, deşi între timp am mai dat peste câteva, deosebit de apetisante.

Ceea ce m-a atras la lumea lui Maya a fost energia care răzbătea din fiecare postare. Energie într-un blog culinar? Da, cred că ăsta e secretul. Poţi spune în fel şi chip cum se face o supă cremă de dovleac, o omletă la cuptor sau o porţie de frecăţei. Sunt sute, mii de căţi de bucate şi de site-uri de profil pe toate gardurile.

O prăjitură caramelizată cu mere umplute, înainte de a primi îmbrăcăminte de frişcă. De pe Maya's World

O prăjitură caramelizată cu mere umplute, înainte de a primi îmbrăcăminte de frişcă. De pe Maya’s World

http://mayas-esprit.blogspot.com/

V-aţi întrebat de ce gospodinele, cu toate acestea, încă îşi mai împărtăşesc reţete la telefon sau îşi notează reţeta-minune a unei brioşe, pe câte un colţ de şerveţel, în timpul unei petreceri? Pentru că vor mereu şi mereu să experimenteze. Pentru că simt că dincolo de ingredientele puse în ordinea stabilită, în cantităţile stabilite, lăsate la cuptor atât cât trebuie, mai e ceva. 

Acel ceva mi se pare mie că transpare din paginile blogului Mayei. I-am zis energie. Pot să-i spun pasiune, fotografii excelente şi lămuritoare, bucuria de a găti şi de a împărătşi asta. Pot spune că-mi lasă gura apă.Fireşte, nu voi reda aici vreo reţetă şi asta fiindcă nu e aici locul lor. Dar vă recomand să vă găsiţi mâncarea perfectă în lumea lui Maya. Există un singur risc: să nu vă puteţi hotărî asupra uneia singure.

P.S. Dacă ar fi existat bloguri pe vemea studenţiei mele aş fi apelat cu siguranţă la strategia lui Nastratin Hogea (mă refer la tipul care se ducea să-şi ia prânzul, pâine goală, în preajma unui restaurant unde se făceau fripturi apetisante; omul îşi umplea burta cu pâine, inhalând aburi de friptură aburindă – se chema că mânca şi friptura, deci). Dacă ar fi existat bloguri pe vremea studenţiei mele, mi-ar fi fost simplu şi firesc să mănânc pâine, răsfoind blogul Mayei.

 

NOTĂ. Am început săptămâna trecută un Raport despre blogosferă, adică o serie de articole în care vă arăt bloguri pe care le citesc cu plăcere şi pe care le recomand. M-aş bucura să alcătuim împreună o hartă a blogosferei româneşti care merită răsfoită. Un bogroll care contează.

Până acum v-am recomandat:

2 Trackbacks to “Raport despre blogosferă. Lumea lui Maya (primul blog culinar de care am dat eu)”

Lasă un răspuns

