4. Enescu. Liber la imaginaţie [Concurs]

George Enescu la vioară

George Enescu la vioară

Etapa a treia s-a încheiat, trăiască etapa a patra! Care, e clar, va fi şi ultima, fiindcă e foarte târziu şi v-am alergat destul. E o etapă uşoară. Pe cât de uşoară e, pe atât de mult timp aveţi la dispoziţie. Tema e simplă: scrieţi un text de 500 de semne despre ceea ce credeţi că e important atunci când vorbim despre/ne gândim la George Enescu. Care e prima poveste (adevărată sau inventată) care vă vine în minte?

Deadline: vineri, 30 august, 12:00. Baftă!

Snorkeling (otg080)

Cu ochelarii pe cap si cu tubul atasat pe partea stanga m-am aruncat in apa turcoaz, ireal de clara. Mi-am tras ochelarii pe ochi si m-am uitat imprejur. In stanga – cativa pesti banali, trei calcani interesanti pe fundul apei si niste plante atarnand de pietre. Am revenit pe barca. A urmat o discutie despre frumusetile subacvatice. I-am surprins cu o intrebare: Ati auzit de George Enescu? Un olandez, retras la pensie, stia (prea) multe despre Enescu.

Oare cati spectatori ai festivalului au auzit de Snorkeling?

Jocul de PAjutorare (dragoselu)

Festivalul „George Enescu” a debutat nefast in aceasta seara cu o incaierare in fata Ateneului Roman la care au luat parte mai multe perechi de pensionari. Vinovat pentru incident este numitul C. Hera, zis Ticorosu, membru al clanului arhiscurtilor, ce organiza, se pare, competitii de proza ilegale de tip piramidal. La ultima dintre ele au fost numiti castigatori toti concurentii, care au promis apoi presupusele premii (doua bilete la festival) unor pensionari cu venituri mici. Ancheta continua.

In Liveni (LePetitPrince)

In Liveni, un sat ca vai de lume, asezat intr-un peisaj anost am ajuns intr-o vara torida deviind special drumul ca sa vad unde s-a nascut George Enescu. Casa nu avea nimic atragator, am intrat, era pustiu, am strigat, a aparut un om cu ochii carpiti de somn dintr-o camera din fundul casei. Am intrebat de muzeu, asta-i, mi-a zis. Nu aveam de vazut mare lucru, m-am uitat putin pe pereti si am parasit casa si satul. Uscaciune si saracie, mi-am zis, nu ca la Porumbescu unde totul te face sa canti.

Magicianul (Abra)

Împovărat de soare, te reîntorci în nori
în urmă-ți o vioară se tânguie și plânge
caligrafii de-o clipă cu sunete – fiori
ce corzi din suflet învie când le-atinge.

Nu-i om acel ce lemn însuflețește,
ci zeu și-a lui eternitatea este.

Neputinţa celor 500 de semne (Anamaria)

Do do mi mi re sol fa re mi fa mi fa sol mi, clasa a patra, primele note cîntate la pianul-jucărie; primul an de studenție, primul Festival la Ateneu; alte săli, alte concerte, interpreți celebri ori cvasicunoscuți; re-reascultarea lui Oedip și încercarea de a-i înțelege surprinzătoarea sonoritate; regretul și autoreproșul permanent de a nu fi urcat scările și de a păși dincolo de ușa casei de pe strada Victoriei; neputința de a cuprinde magia în cinci sute de semne, mai în glumă, mai în serios.

FIX500

Jocul de PAjutorare (dragoselu)

In Liveni (LePetitPrince)

Magicianul (Abra)

Neputinţa celor 500 de semne (Anamaria)

10 Responses to “4. Enescu. Liber la imaginaţie [Concurs]”

  1. Magicianul

    Împovărat de soare, te reîntorci în nori
    în urmă-ți o vioară se tânguie și plânge
    caligrafii de-o clipă cu sunete – fiori
    ce corzi din suflet învie când le-atinge.

    Nu-i om acel ce lemn însuflețește,
    ci zeu și-a lui eternitatea este.

    http://abraabraxas.wordpress.com/wp-admin/post.php?post=63&action=edit&message=6&postpost=v2

    Apreciază

  2. In Liveni, un sat ca vai de lume, asezat intr-un peisaj anost am ajuns intr-o vara torida deviind special drumul ca sa vad unde s-a nascut George Enescu. Casa nu avea nimic atragator, am intrat, era pustiu, am strigat, a aparut un om cu ochii carpiti de somn dintr-o camera din fundul casei. Am intrebat de muzeu, asta-i, mi-a zis. Nu aveam de vazut mare lucru, m-am uitat putin pe pereti si am parasit casa si satul. Uscaciune si saracie, mi-am zis, nu ca la Porumbescu unde totul te face sa canti.

    Apreciază

Trackbacks

Lasă un răspuns

