Facebook a şters contul Corectura Ro

Panou pulicitar al centrului medical BluMed, care are o problemă cu prepoziţia "de". FOTO (cu telefonul): Călin Hera

Panou publicitar al centrului medical BluMed, care are o problemă cu prepoziţia „de”. FOTO (cu telefonul): Călin Hera

„Mii de „prieteni pe Facebook” nu mai au acces la semnalările utile în materie de ortografie și de utilizare cu bun simț a limbii române.” Am citat dintr-un mesaj semnat Evelin Ceciu, energia vie din spatele contului Corectura Ro.

„Pentru noi, ca nație, faptul este extrem de grav, chiar dacă unii refuză să creadă asta. Nu este interesul străinilor să ne protejeze limba, apanajul acesta rămânând o obligație morală a noastră, a românilor”, mai zice Evelin (puteţi citi mesajul integral aici UPDATE. Îl găsiţi şi direct pe site-ul lui Evelin).

Motivele invocate pentru ştergerea contului: hărțuirea altor membri FB, respectiv folosirea unei false identități. Nu mă bag în regulile lui Zukerberg&Co. Spun doar că mi-ar plăcea ca Evelin să reia aventura Corectura Ro fie prin crearea unui nou cont (ceea ce nu  mare lucru), fie prin activarea blogului de pe corectura.ro, urmând ca articolele să fie preluate pe Facebook de prieteni (mă ofer s-o fac de fiecare dată când mi s-ar ivi ocazia).

Şi încă ceva: mesajul lui Evelin se încheie cu formula „Cu respect, Evelin Ceciu”. Vreau să vă spun doar atât: pentru Evelin, „Cu repsect” nu e o simplă formulă; e felul lui de a fi.

NOTĂ. Bătrânul meu amic Titi Vlad este cel de la care am aflat tărăşenia.

P.S. Ironic, dar duminică am postat pe Facebook o fotografie (cea care deschide acest articol), despre un text aflat pe un panou publicitar, care a împânzit Bucureştiul şi care ar fi trebuit să treacă pe la Corectură.

UPDATE. Am modificat explicaţia foto, după ce m-a tras de mânecă, în mod public, Evelin Ceciu.

3 Responses to “Facebook a şters contul Corectura Ro”

  1. Chapeau bas, Călin!

    Apreciază

Trackbacks

Lasă un răspuns

