Câine călare pe căruţa trasă de cal

Câine călare pe căruţa trasă de cal, în judeţul Vâlcea, anul 2012, vara. Foto: Călin Hera

Amintire de astă-vară. Câine călare pe căruţa trasă de cal. Foto (cu telefonul): Călin Hera

Peregrnările mele auto pe drumurile din ţară (avem o ţară frumoasă şi bogată) îmi oferă adeseori privelişti dintre cele mai pitoreşti. Uneori am un aparat de fotografiat la mine, alteori doar telefonul. De cele mai multe ori priveliştea trece cu 50-120 km/h, viteză mult mai mare decât viteza mea de reacţie, aşa că totul trebuie să treacă în cuvinte sau în uitare (unele astfel de imagini mă mai vizitează în somn, de capul lor, dar asta e altă poveste). Există însă destule prilejuri în care am şi ce, am şi cu ce, ba, chiar, apuc să fiu pe fază.

Ştiţi cu toţii poveşti, expresii, zicale şi zicători despre căruţele care brăzdau odinioară drumurile mai mult sau mai puţin prăfuite ale patriei. Axioma spunea că fiecare astfel de căruţă e urmată de câte un câine, care aleargă plin de importanţă în urma vehiculului cu tracţiune animală (rareori, cel mai bun prieten al omului deschide drumul). Ei, bine, m-am bucurat într-una din zilele verii trecute când, prin judeţul Vâlcea, am văzut că s-a făcut dreptate: dragul de căţel stătea, atent, nu-i vorbă!, în vârful căruţei (trasă de cal). Cu coada lui îmbârligată covrig, câinele pe care l-am fotografiat şi-a luat revanşa pentru tot neamul lui obligat până acum să străbată la pas întinderea dinaintea şi dinapoiul căruţei, deşi ar fi putut foarte bine să stea alături de om, în sau pe căruţă.

Stăpânul patrupedelor din această fotografie merită tot respectul, admiraţia şi titlul de cel mai bun prieten al câinelui. L-am şi salutat, de altfel, când am trecut pe lângă el (după ce am fotografiat, am semnalizat şi m-am asigurat că pot depăşi în siguranţă).

P.S. Trimit această fotografie şi pe blogul lui Carmen, care ne-a provocat azi cu al său Carnaval de la Veneţia. Căci ce e viaţa dacă nu un frumos Carnaval perpetuu?

10 Responses to “Câine călare pe căruţa trasă de cal”

  1. Excelent instantaneu!

    Apreciază

  2. am zambit citind articolul tau, pentru ca mi-am amintit de concediul meu de vara trecuta, strabatând soselele României, de la Arad, pana la Mangalia si înapoi. Am întâlnit si eu diverse situatii comice, altele periculoase si, am fotografiat si eu multe „momente unice” (având avantajul sa fiu doar copilot). Fotografia ta este de milioane – daca nu imortalizai momentul, ar fi fost mai greu de imaginat, dar asa :)) m-am amuzat copios!
    Cant priveste înscrierea la Miercurea fara cuvinte, te rog din suflet sa nu te superi, dar trebuie sa o anulez, din respect pentru ceilalti participanti – pentru ca, singura regula in a participa la MfC este de a expune într-o postare doar fotografii, fara pic de text. Eu te înteleg perfect, tu ca scriitor, nu poti sa rupi vorbele din articol. Este ca si când ai cere unui pictor sa picteze fara culoare… Insa specificul acestei rubrici este ca nu contine cuvinte. Eu stiu ca tu nu ai mai participat de mult si poate ca nu ai citit ce scrie mai nou, deasupra tabelului de înscriere, dar… regula este una pentru fiecare. Sper sa ma întelegi si sa nu iei ca o jignire personala acest caz. Eu te citesc cu multa placere – PA-urile tale sunt o adevarata placere literara si nu as dori ca din cauza MfC sa te superi pe mine.

    Apreciază

    • În niciun caz nu mă supăr. Îţi mulţumesc pentru precizare. Pur şi simplu nu-mi explicam, am crezut că am făcut eu ceva greşti din punct de vedere tehnic. Greşeala era însă tot la mine, dar alta. Mulţumesc pentru comentariu.

      Apreciază

  3. am zambit citind articolul tau, pentru ca mi-am amintit de concediul meu de vara trecuta, strabatând soselele României, de la Arad, pana la Mangalia si înapoi. Am întâlnit si eu diverse situatii comice, altele periculoase si, am fotografiat si eu multe “momente unice” (având avantajul sa fiu doar copilot). Fotografia ta este de milioane – daca nu imortalizai momentul, ar fi fost mai greu de imaginat, dar asa 🙂 ) m-am amuzat copios!
    Cant priveste înscrierea la Miercurea fara cuvinte, te rog din suflet sa nu te superi, dar trebuie sa o anulez, din respect pentru ceilalti participanti – pentru ca, singura regula in a participa la MfC este de a expune într-o postare doar fotografii, fara pic de text. Eu te înteleg perfect, tu ca scriitor, nu poti sa rupi vorbele din articol. Este ca si când ai cere unui pictor sa picteze fara culoare… Insa specificul acestei rubrici este ca nu contine cuvinte. Eu stiu ca tu nu ai mai participat de mult si poate ca nu ai citit ce scrie mai nou, deasupra tabelului de înscriere, dar… regula este una pentru fiecare. Sper sa ma întelegi si sa nu iei ca o jignire personala acest caz. Eu te citesc cu multa placere – PA-urile tale sunt o adevarata placere literara si nu as dori ca din cauza MfC sa te superi pe mine.

    Apreciază

Trackbacks

Lasă un răspuns

