Primul cabanier de la Pietrele

Maria Magdalena Hamza (dreapta) într-o fotografie făcută în anul 1940. În centru apare, în cămasă, tânărul grof Ocskay, un apropioat al cabanierei. Undeva, în cadru (încă nu l-am identificat) e Nicolae Timar, care avea atunci 15 ani si acum 85. FOTO: Arhiva NICOLAE TIMAR

Maria Magdalena Hamza (dreapta) într-o fotografie făcută în anul 1940. În centru apare, în cămasă, tânărul grof Ocskay, un apropiat al cabanierei. Undeva, în cadru (încă nu l-am identificat) e Nicolae Timar, care avea atunci 15 ani si acum 85. FOTO: Arhiva NICOLAE TIMAR

Am primit alaltăieri*, de la Ciprian Iancu, un text îndărătul căruia se află o poveste fabuloasă, care bate filmul (sau îl poate provoca). Este povestea Mariei Magdalena Hamza, aşa cum a putut s-o reconstituie, deocamdată, Ciprian (care a stat de vorbă cu câtiva oameni care au cunoscut-o pe Regina Munţilor Retezat).

Dacă mă va ajuta Dumnezeu (si va pune osul si Ciprian), spre sfârsitul acestui an aş putea să vă anunţ încropirea unui proiect ambiţios legat de povestea Mariei Magdalena, o femeie bărbătoasă, aflată în interiorul unor istorii savuroase sau crâncene, în mijlocul unui peisaj de Rai si al unor oameni în fata cărora mi-as scoate, bucuros, pălăria.

*Recunosc, cu mâna pe steagul rosu cu tricolor: textul l-am primit în urmă cu vreo 8-9 zile, dar abia acum i-a venit rândul să intre în ziar.

6 Responses to “Primul cabanier de la Pietrele”

  1. Am citit povestea acestei femei despre care n-am auzit pana acum.Sper ca proiectul despre care vorbesti sa devina realitate.Succes si tie si lui Ciprian iancu.
    P.S.Nu stiu cine m-a pus sa citesc si comentariile la articol. 😦

    Apreciază

  2. Frumos!
    Poate măi trezești lumea din amorțire!
    Mult succes!

    Apreciază

  3. Cred ca va fi o poveste remarcabila, de fapt cam asa este adevarata istorie.
    Oameni obisnuiti care au facut fapte deosebite si de care nimeni nu a scris , au ramas un culturala populara , aceea transmisa pe cale orala.

    Apreciază

Trackbacks

Lasă un răspuns

