Masina cu fotosinteză

Maşina-frunză, YeZ, făcută de SAIC şi General Motors, prezentată la Expoziţia Mondială Shanghai 2010. FOTO: Călin Hera

După întoarcerea de la Shanghai am scris pentru Evz mai mult decât pentru blog. Ceea ce n-ar trebui să fie nici rău, nici bine, ci normal.

Dar calendarul Evz mi-a dat un pic peste cap jurnalul blogului. Lucru pentru care îmi cer scuze.

Asadar, astăzi vă spun două vorbe despre masina viitorului. Numele ei e YeZ (de la Ye Zi, care înseamnă „frunză”; n-am de unde să stiu asta, am găsit-o si eu si îi cred pe cuvânt pe cei care au spus-o).

Prima oară am văzut-o pe niste panouri, la intrarea în Expozitie. Părea ceva de desene animate. Am zis într-o doară: doar n-o fi pe bune?

Panou pe lângă care nu trecea nimeni, atunci când l-am fotografiat. Bizar, nu? Pentru că era la lume la Expoziţia Mondială Shanghai 2010. FOTO: Călin Hera

Am descoperit-o în Pavilionul Chinei. Stătea, cuminte, alături de o banală masină electrică. Am pozat-o din toate pozitiile, am filmat-o. Îmi venea să mă urc pe ea. N-am făcut-o. Sunt curios ce s-ar fi întâmplat. N-am fost însă atât de curios încât să provoc soarta.

Masina asta cică are pe capotă, care e ca o frunză, niste mini panouri solare, pe roti niste mini turbine eoliene si, în plus, captează CO2 si molecule de apă din care îsi ia energie si elimina oxigen. Niste copaci umblători, cică. FOTO: Călin Hera

 

Frunza, văzută din spate. În spate era mai mult loc liber si am putut face niste fotografii mai ca lumea… Dar mi-am luat multe ghionturi si asa! FOTO: Călin Hera

În rest, prin situl expozitiei se circula într-o veselie cu niste masini electrice foaaarte simpatice.

Pe asta am fotografiat-o oglindită în „mărul” românesc. FOTO: Călin Hera

 

11 Responses to “Masina cu fotosinteză”

  1. Masina viitorului? Poate indepartat, cel putin pana se termina petrolul caci, nu cred ca „astia”, producatorii de masini pe benzina sau motorina o sa se lase prea usor…
    sanatate…

    Apreciază

  2. puteau sa fie trei ye zi…oricum tot fistichie e si asa

    vreau si eu asa masinutaaaaa!

    Apreciază

  3. e deja facuta…am vazut cateva acum 3 ani pe strazi. principiul e fotovoltaic, si centrifugal. asaca nu mai vorbiti in necunostinta de cauza.

    Apreciază

    • Mă bucur că ați avut șansa de a vedea mașina-frunză pe străzi, atât de repede (la trei ani după ce am scris despre ea). Înseamnă că s-au mișcat repede și au făcut-o destul de discret – eu n-am auzit să fie deja în producție de masă și să fi ajuns deja în Europa. Sau ați văzut-o pe străzi din alt continent, că n-am înțeles din replica dumneavoastră.

      Altfel, vă felicit pentru cunoștințele inginerești atât de avansate. Așadar, principiu voltaic și centrifugal. Nu fotosinteză 🙂

      P.S. Despre fotbal pot să vorbesc? Precize că n-am avut niciodată legitimație de fotbalist. Despre politică? N-am făcut niciodată parte dintr-un partid. Fotografii pot să postez? N-am atestat de fotograf.

      Iertați-mi ironiile, nu m-am putut abține. Sunt convins că aș fi tăcut mâlc dacă aș fi știut cu cine vorbesc. Aș fi fost intimidat. Așa, însă, având în față un Anonim, m-a apucat curajul.

      Apreciază

Trackbacks

Lasă un răspuns

