Case din centrul vechi al Hunedoarei

Săptămâna trecută am fost la Hunedoara. M-am plimbat cu fiu-meu prin centrul vechi. I-am povestit că, pe vremuri, vremuri încă dinainte ca eu să mă fi născut (asta i se pare de-a dreptul preistorie; el are acum 7 ani și 9 luni), pe acolo erau clădiri foarte frumoase. Însă combinatul le-a prăfuit, poluarea le-a măcinat, iar administraţiile comuniste le-au lăsat în paragină sau le-au dărâmat de-a dreptul, concentrându-se pe cartierele de blocuri.
Şi tot povestindu-i, am întâlnit câteva astfel de clădiri, încă în picioare. Când m-am prins că aş putea scrie despre ele, am şi fotografiat câteva. Cu telefonul.
19042009006

Pe-asta dărăpănată am studiat-o niţel. Mi-a plăcut faptul că fiu-meu nu s-a plictisit, a participat la jocul meu de-a hai să ne imaginăm cum era când era frumoasă, nouă, ce făceau oamenii ăia, cum trăiau, cum se distrau.
Apoi, paşii ne-au purtat spre Castel. N-am putut scăpa de impresia de paragină, deşi castelul arată mult mai bine acum decât în urmă cu câţiva ani. Am traversat râul Zlasti pe o punte din care, la mijloc, lipseau vreo două scânduri. Asta l-a încântat pe fiu-meu. Până acolo ne-am ţinut de mână. Acolo a vrut să meargă singur şi să sară peste „hău”. Apoi s-a căţărat pe lângă ziduri, a căutat intrarea în tunelul scret care leagă Castelul de Cetatea Devei şamd. Am fost şi înăuntru, dar numai un pic, că eram aşteptaţi la masă. Fiu-meu și-a luat un album pe care l-a studiat apoi, temeinic.
19042009005
La întoarcere, am trecut încă o data pe lângă o casă de pe colţ (priviţi ce sănătoasă pare, chiar şi aşa, părăginită), între două străzi de la poalele dealului Castelului.
19042009
Apoi m-am oprit să fotografiez o casă minunată de pe drumul, cu sens unic, către piaţă, la intersecţia cu Popa Şapcă. Cei care aveţi habar de Hunedoara o ştiţi cu siguranţă, e de-a dreptul frumoasă. Na, că m-au năpădit amintirile.
19042009007

10 Responses to “Case din centrul vechi al Hunedoarei”

  1. :)Reusesc cam de doua ori pe an sa ajung la Hunedoara,si eu am fost acum o saptamana in O.M.la ai mei,si fiindu-mi dor de acest oras, impreuna cu sotia, am luato la pas pe dealurile si padurile Chizidului am trecut apoi pe la castel unde am ascultat muzica sec.XVII-lea,interpretata la un instrument de percutie de un fost membru al formatiei Canon iar a doua zi am ajuns la Sarmisegetuza Regia.A fost tare fain,e un oras din ce in ce mai curat si foarte linistit.Sotia mea ar da oricand Aradul pt. Hunedoara.

    Apreciază

  2. In afara de ccele cateva imagini puse pe blog,daca ai timp poti sa vezi mai multe aici:http://picasaweb.google.ro/romica70/Pascale?feat=directlink

    Apreciază

  3. Cu mare placere!

    Apreciază

  4. …”gindul revenirii” …adica sa-ti revii !!
    banuiesc ca nu sa revii in HD

    Apreciază

  5. o Doamne, Calin, ma faci sa plang cu casele tale, le stiu pe fiecare sau cel putin mi se pare ca mi le amintesc…prima cred ca e pe langa „Sfatul Popular”, sau pe langa scoala de muzica? dar o mai fi scoala de muzica? Ce bine de tine ca ai putut sa te duci acasa, si eu as fugi chiar maine…de tot! Daca imi ofera cineva ceva de lucru acolo, chiar ca ma duc.

    Apreciază

  6. Sanse?…doi in unul!
    daca gasesc eu, te infiez!

    Apreciază

Trackbacks

Lasă un răspuns

